TATRA 815 VT 26 265 8x8
Vojenský tahač T-815 VT 8x8 je čtyřnápravový automobil se stálým pohonem všech náprav. Při překonávání těžkého terénu je možné v průběhu jízdy měnit přetlak v pneumatikách. Má zabudované přídavné zařízení na práci se sněhovým pluhem, s buldozerovou radlicí a na vytahování je vybaven navíjecím zařízením. |
Tahač je vybaven dvanáctiválcovým, přeplňovaným, vícepalivovým, vzduchem chlazeným motorem. Má čtyřdveřovou kabinu, v její střední části jsou v protisměru umístěné další dvě sedadla, které je možné rozložit na provizorní lůžkovou úpravu. Provizorní lůžko je možno zavěsit nad přední sedadla. Rošt valníkové plošiny je přizpůsobený na upevnění stálé zátěže potřebné na tahání těžkých přívěsů.
Technické údaje: | ||
Značka, typ vozidla | T-815 VT 8 x 8 | |
Pohotovostní hmotnost | 15 700 kg | |
Užitečná hmotnost | 10 000 kg | |
Celková hmotnost vozidla | 25 700 kg | |
Hmotnost osádky | 600 kg | |
Maximální hmotnost přívěsu | v terénu | 15 000 kg |
po veřejných komunikacích s předepsanou zátěží 9 400 kg | 70 000 kg | |
Podíl pohotovostní hmotnosti na nápravy | přední | 2 x 4 600 kg |
zadní | 2 x 3 250 kg | |
Podíl celkové hmotnosti na nápravy | přední | 2 x 5 775 kg |
zadní | 2 x 7 075 kg | |
podíl celkové hmotnosti s předepsanou zátěží na nápravy | přední | 2 x 6 425 kg |
zadní | 2 x 6 425 kg | |
Délka automobilu | 9 340 mm | |
Šířka | max. | 2 500 mm |
Výška automobilu | přes poklop budky nezatíž. | 3 030 mm |
přes plachtu nezatíž. | 3 650 mm | |
Světlá výška | 410 mm | |
Výška osy tažného zařízení nad vozovkou | vpředu | 965 mm |
vzadu | 910 mm | |
Rozvor kol | mezi první a druhou nápravou | 1 650 mm |
mezi druhou a třetí nápravou | 2 970 mm | |
mezi třetí a čtvrtou nápravou | 1 450 mm | |
Rozchod kol | vpředu | 2 044 mm |
vzadu | 1 988 mm | |
Typ motoru | T 3-930-51 | |
Druh motoru | čtyřdobý, přeplňovaný, vícepalivový, s přímým vstřikem paliva | |
Počet valců | 12 | |
Vrtaní x zdvih | 120 x 140 mm | |
Zdvihový objem motoru | 19 000 cm3 | |
Největší výkon motoru | 235 / 2 200 kW / min-1 | |
Největší točivý moment | 1 295 / 1 400 N.m / min -1 | |
Kompresní poměr | 16:1 | |
Chlazení | vzduchem | |
Spojka | třecí, jednolamelová, ovládání hydraulické s pneumatickým posilovačem | |
Převodovka | má 10 rychlostních stupňů pro jízdu vpřed a 2 pro jízdu vzad. Kromě prvních 2 a 2 zpětných chodů jsou ostatní stupně jištěny synchronizací | |
Přídavná převodovka | dvoustupňová, sestupná, s koly ve stálém záběru. Řazení je prováděno zubovou spojkou. | |
Kola | rozměr ráfků | 11,25-21 dělené disky |
rozměr pneumatik | 15,00-21 TO-3 | |
Hmotnost úplného kola | 220 kg | |
Základní spotřeba paliva | 65,2 l/100km | |
Maximální rychlost | 80 km/hod | |
Trvalý pohon | 8 x 8 | |
Max. tažná síla navijáku | 117,7 kN | |
Délka lana | 85 m |